18 Eylül 2013 Çarşamba

Evlilik Hazırlığı _ Haziran, Temmuz ' 13


Bu yaşıma kadar düğün yapmaya hiç gerek yok derdim kendi kendime, düğün yerine tatil yaparım diyordum hep. Ama gün gelip çattığında istemem dediğim birçok şeyi aslında yapmak istediğimi fark ettim. Yapacağımız kutlamanın mükemmel olmasına gerek yoktu sadece mümkün olduğunca fazla kişinin hafızasında, mümkün olduğunca fazla mutlu hatıra bırakmak istiyordum. Bu yüzden 2-3 kişilik konsolosluk nikahından vazgeçtik.

Peki ama ne yapacaktık, sırayla gitmeye karar verdik, öncelikle olmazsa olmazlar belirlenmeliydi yani nikah tarihi ve gelinlik! Düğünsüz evlenmeyi düşünmüştüm ama gelinliksiz evlenmeyi hiçbir zaman düşünmedim :) .

Vize işlemlerine ağustosta başlanacağı için en geç temmuz sonu evlenmemiz gerekiyordu. Bu yüzden temmuzun 3. yada 4. haftası bizim için uygun olsa da ailevi sebeplerden 4. haftayı da elemek durumunda kaldık. 20 temmuz en muhtemel nikah tarihimizdi ve ramazana denk geliyordu.

Nikah tarihi almak için ikametinizin olduğu belediyeye gitmeniz gerekiyor öncelikle, burada başvuru yapıyor, eğer başka bir belediyenin nikah salonunu isterseniz, başvuru yaptığınız yerden nakil işlemi yaptırıyorsunuz. Salacak' ta oturuyoruz o nedenle Üsküdar evlendirme dairesine gittik başvuru için. Gitmeden internette araştırdığım kadarıyla evraklarımız hazırdı ve yine internetten gördüğüm kadarıyla nikah salonunun kokteyl bölümleri de bulunuyordu. Başvurumuzu yaptık ancak temmuz ayı içerisinde bize hiçbir tarih veremiyorlardı çeşitli sebeplerle. Ben bunun ramazan ayı ile bir bağlantısı olduğunu sonradan anladım, nitekim kokteyl salonları da ramazan boyunca hizmet vermiyordu. Çaresiz nakil ile Kadıköy belediyesi nikah salonuna gittik. Ramazan ayı bu sefer bizim için olumlu sonuç verdi temmuz ayında ciddi bir yoğunluk yoktu ve ben içimden geçen 20 temmuz 2013 tarihine, saat 15.00 nikah tarihi aldım.

Gelinliğim için internet başında saatler harcadım, her türlü arama anahtar sözcüğü ile belki de binlerce gelinlik resmine baktım. Beğendiklerimi kaydettim, sonra kaydettiklerime baktığımda anladım ki aslında ne istediğimi biliyorum, ama insan yine de bir görmek istiyor ne var ne yok :) ispanyol tarzı, yarı balık ve straplez olmayan bir gelinlik istiyordum. Bir akşam arkadaşımla Mecidiyeköy Profilo' da ki beyaz yol denilen gelinlikçilerin olduğu sokağı gezdik. Yine inanmak zor olsa da aradığımı orada buldum. Esin Arıcan moda evinin ( www.esinarican.net )  koleksiyonundaki bir gelinliği beğendim ve dikim serüvenimiz başladı. Gelinliğimi 10 günde diktiler.


Yukarıda beğendiğim model ve aşağıda benim gelinliğim, üstünde biraz oynamalar yaptık tabi ki...


Davetiyelerimizi Kadıköy de ki Efes pasajında bir dükkanın internet sitesinden beğendik. Oldukça naif, sade ve güzel olduğunu düşünüyorum, zaten 400 davetiyenin ancak 50 sini dağıtabildik bu kısa zamanda. Nikah şekeri yerine Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfından ( www.tegv.org/nikah-urunleri ) magnet aldık. Beyaz çerez keseleri içine bu magnetlerden ve poşetli satılan hurmalardan koyduk, hem şık hemde ramazan ruhuna uygun oldu :)


Resim de görülen aynaları evde yapacağım kına için yine Kadıköy Efes pasajındaki bir dükkanda yaptırdık, kırmızı çerez poşetleri de Kadıköy' den.. Kısacası bu tarz işler için özellikle kısa zamanı olanlar Eminönü, Cağaloğlu koşturup helak olmasınlar, Kadıköy de ki tek pasaj içinde gelinlikçisinden, davetiyesine, kına malzemelerinden nikah şekerine her şey var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder